In onderstaande tabel staat aangegeven op welke momenten werknemers een onregelmatigheidstoeslag ontvangen op hun bruto uurloon.
Dagen |
Tijd |
|
Percentage |
Opmerking |
Zaterdag |
00.00-00.00 |
uur |
150% |
|
Zaterdag |
07.00-00.00 |
uur |
200% |
Voor rijdend personeel op dubbelbemande voortuigen |
Zondag |
00.00-00.00 |
uur |
200% |
|
Feestdag |
00.00-00.00 |
uur |
200% |
|
|
|
|
|
|
Ma-Zo |
21.00-05.00 |
uur |
119% |
Eéndaagse nachtritten |
|
|
|
|
|
Onregelmatigheidstoeslag voor personeel in de logistieke dienstverlening* (na instemming cao-partijen) |
Ma-Vr |
00.00-06.00 |
uur |
145% |
Bij een dagvenster van 06.00-18.00 uur |
Ma-Vr |
18.00-24.00 |
uur |
135% |
Bij een dagvenster van 06.00-18.00 uur |
Ma-Vr |
00.00-06.00 |
uur |
145% |
Bij een dagvenster van 07.00-19.00 uur |
Ma-Vr |
06.00-07.00 |
uur |
135% |
Bij een dagvenster van 07.00-19.00 uur |
Ma-Vr |
19.00-24.00 |
uur |
135% |
Bij een dagvenster van 07.00-19.00 uur |
Indien de overwerktoeslag en onregelmatigheidstoeslag samenlopen, wordt alleen de onregelmatigheidstoeslag uitgekeerd. (Dit geldt niet voor de ééndaagse nachtrittentoeslag. Dit is een losstaande toeslag die gelijktijdig met de overwerktoeslag van toepassing kan zijn.)
In overleg kunnen de werknemer en opdrachtgever afspreken dat de zaterdag en/of zondag als normale werkdag gelden en daarvoor in de plaats andere dagen worden aangewezen als normale roostervrije dag. Voor de zaterdag en/of zondag geldt dan geen toeslag en voor de aangewezen dagen gelden dan de onregelmatigheidstoeslagen van de zaterdag en/of zondag.
*Logistieke dienstverlening: dat deel van het “supply chain proces”, inclusief de front- en backoffice functies, dat zorgdraagt voor de planning, implementatie, productie en controle van een efficiënte stroom van opslag en bewerking van goederen, diensten en gerelateerde informatie van het punt van oorsprong naar het punt van consumptie ten einde tegemoet te komen aan de behoeften van de klant.
Bron: artikel 3, 33, 37 en 55